Wat maakt mijn school relevant voor ouders en leerlingen? Hoe positioneer ik mijn school onderscheidend van andere? Waarom zouden ouders en leerlingen voor mijn school kiezen?
De krimp in het aantal leerlingen en het tekort aan leraren maken schoolleiders en bestuurders bewust van de noodzaak om hun school of scholen aantrekkelijk te maken. Niet alleen de onderwijskwaliteit is daarbij van belang, maar zeker ook perceptie en beeldvorming. Scholen hanteren allemaal bijna dezelfde (kern)waarden. Belangrijker in de communicatie is het benadrukken van de merkwaarden. Deze zijn immers uniek en onderscheidend en gaan over de breinpositie die de school als merk inneemt. Welke breinpositie claimt jouw school bij ouders en leerlingen?
In dit boek beschrijft auteur Guus Pastijn, in overzichtelijke stappen, de weg om een onderscheidende positie succesvol te kunnen claimen. Geen ingewikkeld marketingjargon of complexe schema’s, maar een inspirerend verhaal over hoe je als niet marketingdeskundige van je school een onderscheidend merk kunt maken.
Over de auteur
Guus is adviseur en trainer/coach op het gebied van onderwijsmarketing. Hij slaagt erin een brug te slaan tussen de wereld van de school en de marketingbenadering waar het bedrijfsleven en grote non-profitorganisaties al heel lang mee vertrouwd zijn.
Bestelinformatie
Wil je het boek bestellen, klik dan hier.
ISBN 978-90-79336-40-1 | € 29,95 | 176 pagina’s | Klik hier voor de inhoudsopgave
Zomer Winactie
Speciaal voor lezers van PrimaOnderwijs mogen wij 3 exemplaren weggeven van het boek ‘Mijn school als merk – zo positioneer ik mijn school’. Wil jij kans maken op het boek? Vul onderstaand formulier in!