Op 18 september 2017 trapt Britt Scholte, actrice en YouTuber, de antipestencampagne van Cartoon Network af. Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept Britt kinderen op om voor elkaar op te komen zodat niemand zich alleen hoeft te voelen.
Week tegen Pesten
De campagne sluit aan bij de landelijke Week tegen Pesten, die van 18 t/m 22 september 2017 wordt georganiseerd door Stichting School & Veiligheid. Dat pesten nog altijd een groot probleem is, blijkt uit de 50.000 keer dat de website Pestweb, onderdeel van Stichting School & Veiligheid, wordt bezocht.
CN Buddy Network
CN Buddy Network is een platform waarmee Cartoon Network doorlopend het bewustzijn rond pesten wil vergroten. Kinderen, ouders en leraren kunnen via het platform informatie krijgen over pesten en wat je er tegen kunt doen.
Daniel Stosic
Voor de campagne van 2017 zijn rond het thema vriendschap drie spots geproduceerd. Ambassadrice Britt Scholte is samen met Daniel Stosic in een spot te zien. De 11-jarige danser Daniel is onder andere bekend van Holland’s Got Talent. De video toont hoe gepeste kinderen zich kunnen voelen.
Aandacht voor pesten
Scholte vindt het belangrijk dat er continu aandacht wordt besteed aan het grote probleem dat pesten oplevert: 'Gepeste kinderen voelen zich alleen en dat is heel erg. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen er voor elkaar zijn, er met elkaar over praten en een maatje van gepeste kinderen worden. Want samen kunnen we pesten stoppen.'