Kinderen bewegen graag. Met de tijd mee. Samen spelen werd gamen en ook het klaslokaal wordt steeds digitaler. Stel nou… dat gamen en samen buitenspelen hand in hand gaan. Dat ze tijdens het spelen verder leren. Dat ze niet alleen leren rekenen, maar ook rekening houden met elkaar. Dat ze zowel spelling oefenen
als spelenderwijs leren samenwerken.
Picoo - de interactieve spelcomputer voor buiten - zet leren in beweging door interactieve technologie te combineren met het avontuurlijke van samen buitenspelen. Zonder scherm!
Deze interactieve vorm van bewegend leren stimuleert niet alleen de cognitieve ontwikkeling van leerlingen, ook op motorisch en sociaal-emotioneel vlak worden ze spelenderwijs uitgedaagd:
• Samenwerken en communiceren is bij de spellen in teamverband - zoals Spionnenjacht en Triade - van belang
• De avontuurlijke belevingswereld van alle spellen stimuleert de fantasie en creativiteit, wat goed is voor de mentale ontwikkeling
• Kinderen leren omgaan met verlies in zowel de tikspellen als andere teamspellen
• De automatische structuur en het kaderen van de spellen zorgen voor een veilige speelomgeving. Iedereen speelt mee, ook kinderen die dat normaal niet doen. Zo kan
iedereen de voordelen van samen spelen ervaren.
Oneindig veel speel- en leerplezier
Met meer dan 30 beschikbare spellen voor verschillende leeftijden worden leerlingen steeds op nieuwe manieren uitgedaagd. Bovendien zijn er een aantal educatieve spellen waar leerkrachten hun eigen lesstof aan kunnen koppelen. Zo gaat de sociaal-emotionele ontwikkeling hand in hand met de cognitieve ontwikkeling
Een aantal Picoo spellen uitgelicht:
Dierenrijk
Kinderen worden omgetoverd in een witte ijsbeer, blauwe vlinder, oranje aap of paarse vis. De kleur van de controller laat zien welk dier een speler is. Het doel van het spel is om zo snel mogelijk alle soortgenoten te vinden en bij elkaar te gaan staan. Lukt dit voor de ronde eindigt? Dan krijgen de spelers een punt.
Triade
In Triade strijden twee teams in estafettevorm tegen elkaar. In het speelveld liggen verschillende kaartjes verspreid met combinaties van 3 die bij elkaar horen. Bijvoorbeeld de tijd op verschillende manieren weergegeven (analoog, digitaal en uitgeschreven). Het team dat als eerste alle combinaties vindt, wint het spel.
Meer weten over deze innovatieve manier van samen spelen en leren? Vraag vrijblijvend een informatiepakket aan of probeer Picoo een paar weken op proef op jouw
school! Ga naar picoo.nl/school/