De Wijzer in Leren vertaalt de wetenschappelijke kennis over leren naar de praktijk! Ben jij nieuwsgierig naar hoe leren nu precies werkt? Hoe je het brein van je leerlingen zo optimaal mogelijk kunt benutten? En welke invloed jij en je leerlingen zelf hebben op het (nog) handiger en efficiënter leren? Dan is de Wijzer in Leren iets voor jou!
Wat is de Wijzer in Leren?
De Wijzer in Leren is een praktische lessenserie waarmee je op een inspirerende en eenvoudige manier, leerlingen kunt laten ervaren hoe leren écht werkt en welke invloed zij hier zelf op hebben. De plattegrond van leren vormt hierbij het uitgangspunt.
Met de kennisoverzichten vergroot je eerst je eigen kennis
Iedere les start met een kennisoverzicht voor de leerkracht. Hierin wordt essentiële theorie vanuit wetenschappelijk onderzoek en evidence informed lesgeven begrijpelijk uitgelegd. Het verbindt de theorie aan herkenbare situaties én maakt een koppeling naar dat wat je in de dagelijkse klassenpraktijk kunt doen voor meer leerresultaat.
Met de 11 praktische lessen ga je met je groep actief 'leren leren'
Leerlingen krijgen inzicht in hun eigen leerproces en leren hoe ze hun leercapaciteiten verder kunnen ontwikkelen. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere neuroplasticiteit, cognitieve belasting, actief ophalen en dubbele codering. De lessen duren ongeveer 45 à 60 minuten per les.
De metafoor van de Legofabriek maakt het proces van leren inzichtelijk
Tijdens de lessen wordt de plattegrond van leren vergeleken met een Legofabriek. Dit biedt leerlingen een herkenbare metafoor om het leren te begrijpen. Hoe die Legofabriek dan precies werkt? Dat leer je in de lessen en van de animaties bij iedere les.
Alles komt in 1 pakket!
De Wijzer in Leren is een compleet pakket. Bij elke les is er een QR-code beschikbaar waarmee je direct toegang krijgt tot alle lesmaterialen.
De Wijzer in Leren komt eind dit jaar uit. Ontvang jij hem als eerste? Plaats dan nu een pre-order en ontvang de Wijzer in Leren in de week van 4 december. Pre-order hem hier!
Dit artikel is verschenen in PrimaOnderwijs nr. 2 'Burgerschap'
Reacties