Leerlingen hebben vaak moeite om zich lang te concentreren en krijgen stress van de eindtoets. Dit beïnvloedt soms de resultaten. De AMN Eindtoets kan deze zorgen bij leerling en leerkracht weghalen.
Ideaal voor jullie leerlingen:
De AMN Eindtoets heeft een korte afnameduur: leerlingen zijn gemiddeld slechts 2 uur bezig. Dat komt doordat de AMN Eindtoets adaptief is. Elke vraag wordt aanpast aan het niveau van de leerling. Er worden dus geen onnodig moeilijke of makkelijke vragen gesteld. De leerlingen ervaren alleen voordelen. Ze kunnen namelijk gewoon nog opgaven overslaan en terugbladeren. Dus binnen één dag, in gemiddeld twee uur zijn de leerlingen klaar. Daarna krijg je een overzichtelijk rapport met alle resultaten per leerling, klas, school of zelfs stichting.
Veel voordelen voor jullie als school:
- Vanuit een eigen portal kunnen jullie alles zelf regelen
- Een koppeling met alle Leerling Administratie
- Systemen zorgt ervoor dat alle gegevens snel worden verwerkt
- Rapportages worden na de afname automatisch in jullie leerling administratie systeem gezet (LAS)
- Afname vanuit onze eigen ontwikkelde app. Deze app garandeert een veilige afname die de gegevens ook opslaat als het internet even uitvalt
- Actieve samenwerking met scholen in het primair onderwijs, waardoor de AMN Eindtoets elk jaar beter wordt
Wat zo fijn is aan AMN:
We hebben een gedreven team aan adviseurs en ontwikkelaars in huis. En we houden, net zoals de meeste scholen, van korte lijntjes en een persoonlijke aanpak. Daar zijn we goed in!
Voor meer informatie bel met ons!
Boukje Luttikhold,
IB-er op basisschool De Bem in Zevenaar
Hoelang maken jullie al gebruik van de AMN Eindtoets?
“Schooljaar 20/21 was de eerste keer. Dus nu twee jaar. Beide jaren hebben we ook in groep zeven de AMN-aansluiting PO-VO afgenomen: een test die we naast onder meer observaties van de leerkracht gebruiken om te kijken welke koers we gaan varen met de leerling. Fijn aan deze test is de 360° feedback. Behalve kinderen, krijgen leerkrachten en ouders ook vragenlijsten. Uit deze test is heel veel te halen als het gaat om kwaliteiten en leerpunten van de leerling. De begeleidingsstijl die uit deze test komt, vormt een groot gesprekspunt. De begeleidingsstijl geeft de leerling, leerkracht maar ook ouders inzichten in wat de leerling nodig heeft om tot ontwikkeling te komen.”
Welke eindtoets hadden jullie daarvoor en hoe hebben jullie de overstap ervaren?
“Wij maakten gebruik van Centrale Eindtoets. We vonden de overstap heel positief. De kinderen waren voorheen drie ochtenden aan het werk. Doordat de eindtoets van AMN adaptief is, neemt het minder tijd in beslag. De kinderen krijgen steeds vragen op hun eigen en net boven hun niveau, zodat iedereen de klas verlaat met een gevoel van bekwaamheid.”
Hoe zijn jullie tot de keuze voor AMN gekomen?
“De keuze kwam voort uit meerdere factoren. Toen de eindtoets vrijgegeven werd, heeft de stichting waar onze school onderdeel van is, verschillende aanbieders uitgenodigd. Wij wilden graag een digitale toets. Onze leerlingen maken namelijk allemaal gebruik van tablets. Dus we zochten een partij met ervaring op het gebied van digitale adaptieve toetsen. AMN had al toetsen ontwikkeld voor MBO en HBO. Ook werden we door een collega-school gewezen op de goede service van AMN. Een ander pluspunt vonden we dat de toets ook offline afgenomen kan worden.
Voldoet AMN aan jullie verwachtingen?
“Ja we zijn echt heel tevreden over de toets. Ook de service is top. De lijnen zijn heel kort. Wanneer we bellen vanwege iets, wordt er ofwel gelijk een oplossing geboden ofwel je hebt dezelfde dag nog terugkoppeling.”
Zou je AMN aanraden aan andere scholen?
“Ik zou het zeker aanraden. De toets is weinig arbeidsintensief, werkt op alle devices en je wordt goed geholpen. Daarnaast staat AMN open voor kritisch meedenken.”
Reacties