Afleiding door internet
Door thuisonderwijs en het gebruik van online lesmethodes hebben leerlingen steeds vaker internet nodig. Hun aandacht vasthouden kan hierdoor lastig zijn. Ze zijn namelijk een klik verwijderd van een online spelletje of het versturen van een appje. Myndr heeft hiervoor de tool voor leerkrachten ontwikkeld: de Myndrswitch.
Praktisch internetfilter
Myndr is het meest flexibele en gebruiksvriendelijke internetfilter voor in de klas. Met de switch bepaalt de leerkracht in een handomdraai welk internettoegang de leerlingen hebben. Dit gebeurt zonder tussenkomst van een ICT-beheerder en zonder dat de leerkracht achter een beeldscherm hoeft te kruipen. De eenvouden snelheid van het systeem maakt Myndr de aantrekkelijkste manier van internetregulering in de klas. Wanneer de knop in de laagste positie staat, hebben leerlingen alleen toegang tot lesmethodes of oefenmateriaal. Zo blijven ze gefocust op de les. Wanneer het tijd is voor ontspanning draai je de switch omhoog! Myndr kan gebruikt worden in iedere klas waar met laptops of Chromebooks wordt gewerkt. Doordat de switch aan de laptops van leerlingen is gekoppeld, maakt de locatie van het onderwijs niet uit. Hierdoor is Myndr ook ideaal tijdens thuisonderwijs
Enthousiaste docenten
Leraren zijn erg te spreken over het gebruik van Myndr. Het grootste voordeel dat zij noemen is dat er veel meer rust in de klas is voor de leerlingen, maar ook voor de docenten.
Het verhaal achter Myndr?
Myndr is een Nederlands bedrijf gevestigd in Zutphen. Sinds 2017 werken zij aan de ontwikkeling van mediawijsheid en aan producten die dit ondersteunen. Myndr helpt leerlingen te focussen door afleiding via internet te beperken. De knop helpt leerkrachten om samen met hun leerlingen internet verantwoord te gebruiken in de klas. Daarmee is de internetswitch ook een didactisch en pedagogisch hulpmiddel.
Ervaar zelf hoe Myndr werkt!
Lezers van PrimaOnderwijs kunnen de Myndr-switch gratis 6 weken proberen. Kijk op: www.myndr.nl/avs22
Dit artikel is verschenen in PrimaOnderwijs nr. 4 'Digitale geletterdheid - maar hoe dan?!'.
Reacties